Monday, May 26, 2008

Tänkte ge ut receptet till en riktig partymake enligt mig...

1. Börja med en riktigt bra fuktkräm och gärna en Primer (som förbereder huden för foundation och gör att maken fäster och håller längre) jag använder MAC's.

2. Sen använder jag Kanebos concealer under ögonen.

3. Id's puder där det behövs.

4. Sen använder jag ett solpuder från Sheiedo längst käkbenen (svagt under, för att markera dem), vid tiningen och i panan (fokusera på sidorna).

5. Ögonbrynen fyller jag i med YSL's "Duo Expert Sourcils - eyebrow" och borstar dem snett uppåt för att få ett "öppnare" öga.

6. Sen lägger jag en beigerosa skugga över hela ögonlocket min kommer från dior.

5. Dags för ögonskugga - jag använder YSL's "Ombres Vibration Duo" 6BA 37 /brun & guld färgad. jag börjar med den gyllende och suddar upp ovanför ögongloben försiktigt. Sen tar jag en tunnare pensel när jag lägger den mörkare skuggan och fyller enbart i ögongloben "strecket" och sedan suddar jag försiktigt uppåt.

6. Dags för kajal - BÖRJA ALLTID UTIFRÅN OCH IN, för att undvika tjocka streck nära ögat.

7. Är det party ska det vara långa fransar - böj, måla mascara och sen dags för lösögonfransar. Jag använder Hm's som funkar super. Klipp sönder dem i småbitar för att få ett naturligare intryck, använd en pincett och fäst bit för bit ALDRIG LÄNGST IN VID ÖGONVRÅN. Fäst bara längst ut vid fransraden för ett flirtigare intryck!

8. Rouge, ett lagom brunt/rosa mitt på kindbenet och sen på "äppelkinden" ett lite rosare. Jag använder Chanel's "Lumiéres Nagiques de chanel".

9. Higlighter - markera högst upp på kindbenen, precis under ögonbrynen, i ögonvrån och mitt på näsbenet (inte för långt ner).

10. Applicera ett läppglans i någon härlig rosa/beige ton - ta gärna koncentrerat munvatten på läpparna innan så får du plumb effekt GRATIS ; )

Smink ,sminkparty, aroshudvård
Smink ,sminkparty, aroshudvårdSmink ,sminkparty, aroshudvårdSmink ,sminkparty, aroshudvårdSmink ,sminkparty, aroshudvård


No comments: